michelmaartje.reismee.nl

Grand Canyon per Helicopter!

Hallo allemaal.

Beetje spijtig. Had ik net het hele verhaal getypt, ging er iets mis, gelijk alles weg, en het was net een lang stuk! Ik ga he opnieuw proberen!

Vandaag ging het gebeuren. Het weer zag er goed uit. Dus we gingen ons er maar aan wagen. Na een goed ontbijt in het hotel, wat overigens gratis is, zijn we om 09 uur op weg gegaan naar de luchthaven hier om de hoek. Bij de balie aangekomen bleek dat we pas om 12.30 uur aan de beurt waren! dacht het even niet. Die aardige meneer van gisteren had ons verteld dat je binnen 1 uur wel de lucht in kon, het was zo rustig. Maar het blijkt dat ze allemaal plaatsen vrij houden voor groepen, die op het laatste moment komen, daar verdienen ze natuurlijk best aan. Maar die meneer was er ook en wie Michel kent , weet dat hij even een woordje er uit gooide. Die man even rommelen in de compueter en tada......10.15 uur de lucht in. Prima!! Toch handig zo'n vertegenwoordiger die zijn bekkie kan gebruiken!!

Hierna moesten we de instruktie video gaan bekijken in een zaaltje. Als je deze hebt bekeken krijg je een sticker als bewijs dat je de video hebt gekeken. Ik vraag me af als er wat had gebeurd of die sticker dan wat waard was geweest..................! Maar da's gelukkig niet aan de orde geweest.

Hierna wachten tot onze namen werden opgenoemd en ja hoor het was zover, we mochten ons gaan begeven naar platform 2. Samen met nog 3 andere mensen. Dus we hadden allemaal raamplaatsen. 1 plaats in het midden bleef vrij. Mike en ik zaten tegenover elkaar. De piloot vertelde nog even dat het best waaide vandaag in de Canyon, prima!!! Ojeee..... Het opstijgen gaat best snel en je voelt je maag ook wel een paar keer...

Na een half uur een geweldige tocht te hebben gemaakt over oa. de Nord rim van de Canyon en door de canyon , en zelfs een Nederlandstalige informatie via de koptelefoons gingen we weer terugkeren. Het had ook niet langer moeten duren want Maart d'r maag hield het ook niet veel langer, of dat zakkie had toch gebruikt moeten worden! We hebben super goede foto's en film kunnen maken.We kunnen echtzeggen datdit 1 van de hoogtepunten is van deze reis en van ons leven is.

Hierna hebben we weer veilig de voeten aan de grond gezet. We hadden ons vanochtend wel gerealiseerd dat het de 13 de was , maar gelukkig geen vrijdag! Hahah.

Even bijgekomen in de auto. En we zijn naar Grand Canyon Village gereden. Hier hebben we de auto geparkeerd en zijn de Hermits rest Rimroute gedaan.Deze kan je doen met een shuttle bus langs allemaal uitzichtpunten. Maar je kan ook een gedeelte lopen langs de rand van de canyon en deze uitzichtpunten. De eerste 4 km hebben wij dan ook gelopen in toennog een lekker zonnetje. De nodige (engen) foto's gemaakt en toen opgestapt op de bus naar het eindpunt van deze route. Daar hebben we een snackie genomen. Dat konden onze maagjes toen weer verdragen.

Hierna begon het toch wat slechter weer te worden en kwam er een bui opzetten. We zijn toen maar naar het hotel gereden , maar ach het was ook al 16uur. Even bijkomen. We hebben net heerlijk gegeten in uiteraard weer een Steakhouse.Nu nog even internetten en dan naar bed.

Morgenochtend gaan we hier nog even aan de Canyon doorbrengen voordat we aan onze laatste rit beginnen via de Hoover Dam naarLas Vegas. Deze gekke stad hebben we natuurlijk vorige week al mee mogen maken, dus hier hoeven we morgen niet veel meer vante zien, behalve een paar gokkasten dan, denkt Mike!!

Ik wil nog even langs de M&M store. Hier moeten wij uiteraard even naar toe. Daar heb je alle kleueren M&M die je maar kan bedenken. We slapen dan in het grootste hotel van Las Vegas en 1 van de grootste hotels van de wereld, het MGM met zo'n 6000 kamers. Misschien pikken we nog een showtje van David Copperfield mee, die is ook dagelijk in dat hotel.

Als we thuis zijn zullen we trouwens wat foto's op deze site zetten, zodat jullie alvast wat kunnen zien.

Nou wij gaan lekker slapen, jullie zijn dat inmiddels al lang aan het doen!!\

x M&M