michelmaartje.reismee.nl

Monument Valley en Grand Canyon N.P.

Het was wel even moeilijk om uit het heerlijke bed te komen maar gaan dan om 08.30 op pad gegaan voor de trip naar ons laatste N.P. van de gehele reis.

Op weg naar de Grand Canyon kwamen we op de route langs Monument Valley en hebben wij ons ook even gewaand in de Western Film industrie. In Monument Valley worden veel bekende films op genomen in dit mooie rode film decor. Het is eigenodm van de Indianen die in dit gebied van Utah leven. Op een heel vlak terrein staan allemaal rode torens van rood gesteente . Prachtig op te zien. Je kan hier ook een drive rijden in je auto. Dit hebben wij natuurlijk ook even gedaan. Wel gaaf even off road door de zand weggetjes. Echt super ook dit park gezien te hebben! Na 1 1/2 uur weer doorgereden , op naar de Grand Canyon.

We zijn de Grand Canyon via de Oost ingang binnen gegaan en dan doe je de Desert Drive, je komt langs prachtige uitzichtpunten waarop je adembenemende uitzichten hebt over de Canyon en de Colorado river. Na deze uitzichtpuntenwerd het een beetje bewolkt en zijn we maar doorgereden naar de zuid ingang van het park. Daar ligt de plaats Tusayan en daar ligt ons hotel en de luchthaven. Hier zijn we als eerste naar toe gegaan omde Helicopter tocht te gaan bespreken. Het is bij Papillon helicopters. Er zijn 2 tours. We gaan morgen ochtend om 09 uur er naar toe.Even het weer aan kijken anders kunnen we ook nog overmorgen gaan, we slapen hier 2 nachten. Je hoeft dan maar max een 1 uur te wachten, want het is op het moment niet zo druk. We kregen wel al de kriebels toen we al die helicopters zagen staan!! Super gaaf gewoon, en heel spannend!!En mooi meegenomenmet de visitekaart van Maart krijg je als reisagent een leuke korting!!!

Hierna naar het hotel gereden,Best Western Squire Inn. Ziet er ook weer prima uit. Hier hebben we gratis ontbijt, kijken of dat nog wat is. We willen in ieder geval nog de zonsopgang en /of ondergang mee gaan maken hier. Gelukkig hebben we de klok ook weer een uur terug mogen zetten nu weweer in Arizona zijn. Dus we hebben nu weer 9 uur tijdsverschil met Ned. Dus we kijken wel even of we dan erna gaan ontbijten.

Even lekker een pizza-tje gedaan bij de Pizzahut en nu maar internetten in het hotel, da's ook weer gratis.

O we waren nog vergeten te schrijven dat we gisteren tijdens een trail, een lange dunne slang tegen kwamen, je zag hem echt gewoonweg niet tussen de struikjes met zijn schutkleur. Alles staat op foto en Film!

Nou mensen, we hopen morgen terug te komen met een verslag van de helicoptertour!! Hopen dat we er alvast over mogen dromen!!En alleen goede dromen dan.

x M&M