michelmaartje.reismee.nl

Yellowstone National Park

Daar zijn we alweer!!

Gisteren dus de tocht van 4 uur gerer\den naar het Yellowstone N.P. We slapen in de plaats West Yellowstone, bij de west ingang van het park. Weer een prima hotel, daar hebben we nog niet over hoeven klagen, gelukkig maar, anders kan die reisadviseuse van ons ook wel de deur uit!

Wink

We zijn gelijk het Park in gereden. Maar eerst even kijken wat kunnen we hier gaan doen er zijn zoveel opties!! Wild spotten, Geisers bekijken, Watervallen( michel zijn hard klopt daarvan sneller!) Dus eerst maar even langs Visitor center. Daar kun je tijden ophalen waarop de Geisers gaan spuiten. Overal zit dan een voorspelling met een speling invan soms 2 uur of soms maar 10 minuten. Bij de grootste en de drukste Geiser, de Old Faithful, gaan we morgen pas naar toe, das beter om dat 's ochtends te doen, wanneer er nog weinig mensen zijn.

Dus op naar Great Fountain Geiser. En wat een geluk, 1 maal in de 10 uur spuit deze, en toen wij aan kwamen rijden was de voorspelling binnen nu en 1 uur. Dus wij hebben daar wel even op gewacht, en dit is echt gaaf om mee te maken.

Hierna op naar het hotel en even een snelle hap gegeten bij de Mac!!

Vandaag:

Vroeg op: om 05.45 uur de wekker. 5 graden!!! Wewilden een hoop gaan zien, en 's ochtends is de kans op wild te zien het grootst. Helaas geenberen, maar wel bizons, herten, soort Elanden etc. Op naar het noorden via Yellowstone Lake. Omrijden, omdat een gedeelte van de Grand route is afgesloten. Maar dat gaf niet. Langs desuper mooie Watervallen, the upper en the Lower watervallen en hier hebben we nog een korte maar pittege trail gelopen 328 treden! Pff. Maar wel een mooi uitzicht op de waterval.

Hierna naar MudVulcano,lekkere stinkmodder volcanen, rotte eierenlucht is hier goed mee te vergelijken.Toen langs Mammoth Springs, dit zijn kalksteenterrassen van geisers. Maar helaas weinig actief en dat is het gelijk niet mooi. Dan maar door naar Noris Geiser Basin. Hier kan je 2 routes lopen op houten vlonders door 2 geiserbasins. Je raadt het al , ook weer heel gaaf!! Men zegt dat je hier door de krater loopt van de yellowstone vulcaan. Dit is ook het meest actieve gebied van Yellowstone.

Hierna de route terug rijden. En dit was een leuke wild route. Iedere keer remmen omdat er wild te zien was . Alles is vast gelegt. Alleen het moment dat Maartje heel snel in de auto wilde stappen omdat de eland langs onze auto wilde ontsnappen van de drukke weg. Toch een beetje eng!!

Op naar het eten. en hierna dus even internetten!!

Morgen gaan we 's ochtends nog over 2 basins lopen langs geisers en dan op naar Jackson. Dat is een plaats onderin het Grand Teton N.P.

Tot snel maar weer!!!

M&M

adrienne

goedemorgen buurtjes

fijn dat jullie leuke en mooie dingen opdoen
leuke verhaen kan jij schrijven maartje!
ik ga nu snel sven naar zijn schooltje brengen
xxx julllie buuf

Debby

Hoi Mike en Maart,

Wat hebben jullie het fantastisch zeg !! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Nou, geniet er maar van met volle teugen en tot gauw...
Groetjes, Debby